JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA-ČZ 150 - 1955


Dvoumístný cestovní motocykl, t.zv. "mezityp"

Výrobce:
Závody 9. května, národní podnik, Praha – Strašnice (Jawa)

Výrobce motoru:
ČZM Strakonice
Motocykl pochází od pana Zdeňka Padevěta z Rudné, byl to jeho první a jediný stroj. Nabídl jej pro museum s tím, že je již stár a je mu líto jej přenechat mladým klukům ze sousedství, kteří ho chodí přemlouvat, že by si z něj udělali krosku pro lítání po okolních loukách a polích.
Motocykl je t.zv. lidové provedení, bez chromu, kdy kola a nádrž byly pouze stříkané stříbřenkou. Pan Padevět si po čase pořídil luxusnější nádrž chromovanou, originální stříbřenkovou ke stroji přidal. Celkově je stroj v mimořádně dochovaném stavu, pojízdný, jen od roku 1967 odhlášený.
Technické údaje Jawa-ČZ 150 typ 352:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 57 mm
Zdvih: 58 mm
Obsah: 149 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6
Maximální výkon: 6,2 ks při 4.500 ot./min.
Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min.
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Jikov 2918 HC s přívěrou vzduchu

Zapalování: setrvačníkový magnet na pravém konci klikového hřídele
Výkon: 6V / 45W
Baterie: na přání (6V / 7 Ah, ukostřen minus pól)
Předstih:
Svíčka:
Spojka: lamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků
Převodový poměr:
Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením
1. rychlost - 1 : 18,246
2. rychlost - 1 : 8,590
3. rychlost - 1 : 6,182

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků

Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 16
Pneu přední: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vpředu:

Ráfek zadní: 2,50 x 16
Pneu zadní: 3,25 – 16
Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: mechanické čelisťové,
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 25 mm, nýtované

Parametry:

Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 680 mm
Výška: 1.030 mm
Rozvor: 1.310 mm
Světlost: mm
Výška sedla nad zemí: 702 mm

Úhel sklonu přední vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 70 mm

Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zdvih vepředu: 130 mm
Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami
Zdvih vzadu: 100 mm

Vlastní váha (bez paliva): 103,5 kg
Pohotovostní váha: 111 kg
Dovolené zatížení: 150 kg
Celková přípustná váha: 261 kg

Spotřeba na 100 km: 3,0 při průměrné rychlosti 60 km
Max. rychlost: 85 km/hod.
Max. stoupavost: 31%

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text