JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

MURIEL 350 W/NG (1940/1980)


MURIEL - MUsilův ARIEL

Sportovně cestovní motocykl - vlastní přestavba Jiřího Musila z Českých Budějovic.
Základem tohoto pohledného stroje je motor s převodovkou a přední částí rámu z válečného anglického stroje Ariel W/NG, vybavený přední vidlicí z Nortona, zadní částí kyvnou vidlicí a laminátovou nádrží vlastní konstrukce a osazený koly z Hurikana.
Přestavbu dokončil Jiří Musil někdy v roce 1980.

Stroj byl získán do exposice Jihočeského motocyklového musea v létě 2015.
Ilustrační foto restaurovaného motocyklu stejného typu. Dobová fotografie - podle čísla nejspíš ze zkoušek těchto motocyklů pro francouzské jednotky.
Na začátku šlo o vojenský stroj, který obvykle používaly britské jednotky, takže své první míle pravděpodobně absolvoval s vojákem v sedle jako spojařský motocykl.

Tohle byly jeho původní technické parametry:

Výrobce: Ariel Works, Birmingham, England

Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt
Typ: W/NG
Vrtání: Ø 72 mm
Zdvih: 85 mm
Obsah: 346 ccm
Kompresní poměr:
Maximální výkon: 17 ks ( kW) při 5.800 ot./min.
Ventilový rozvod: OHV
Mazání: oběžné, se suchým karterem
Karburátor: Amal
Hlavní tryska: 120
Výřez šoupátka: ¾
Poloha jehly šoupátka: prostřední zářez
Zapalování: dynamomagnetové Lucas
Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól
Předstih:
Svíčka:
Spojka: 2-lamelová, suchá
Primární převod: řetězem
Převodový poměr:
Převodovka: 4-rychlostní Burman
Řazení: nožní, vpravo

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 110 článků
Převodový poměr:

Rám: jednoduchý trubkový, vzadu pevný
Přední vidlice: Paralelogramová
Kola: 19“ drátová

Ráfky: 3,00 x 19
Pneu přední: 4,00 – 19
Pneu zadní: 4,00 – 19

Objem nádrže: 2 ½ gallonů

Brzdy: mechanické čelisťové,
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem

Parametry:

Největší délka: 2.180 mm
Šířka (přes sidecar): 1.530 mm
Výška: 1.020 mm
Rozvor: 1.420 mm
Rozchod: 1.140 mm
Světlost: 120 mm
Výška sedla nad zemí:

Vlastní váha: 169 kg

Spotřeba: 5 l / 100 km
Max. rychlost: 80 km/hod.

Jak a s jakou vojenskou jednotkou se dostal k nám, ani kdo byl jeho prvním majitelem u nás, se neví.


Takhle vypadal Musilův Ariel W/NG v letech 1957-8, kdy ho Jirka získal. To už měl za sebou první přestavbu v podobě kluzákového pérování zadního kola, přidání trojúhelníkových schránek z Jawy - péráka a montáže dvojsedla.
Šedesátá léta - další fáze přestavby spočívala v náhradě původní paralelogramové vidlice předními teleskopy z Jawy - kývačky a montáži předního kola z péráka...
Na snímcích mladý Jirka Musil na výletě někde u řeky a jeho pozdější žena.
Spolu s předělávkou rámu na zadní kývačku se stroj dočkal nových kol, upletených z plnonábojových brzd z Hurikana - vpředu se zcela novým a vzadu s původním, ale nově nachromovaným, ráfkem.
Stroj dostal i zcela novou přední vidlici, to když Jirka Musil sehnal "Roadholdery" z Nortona ES 2, které ovšem upravil po svém montáží hliníkových krycích pouzder.
Nádrž si navrhnul a uplácal vlastní, moderního tvaru, z laminátu. Nepočítal ale s tím, že si tak způsobil do budoucna chronické potíže, protože laminát působením benzínu ustavičně pracoval a měknul.
Léto 2015 - poslední rozloučení před převozem do Jihočeského motocyklového musea - Jirka Musil vystrkuje svého léta opečovávaného Muriela z garáže, aby ho před předáním vyzkoušel a zkontroloval jeho seřízení.
Definitivní utažení plovákové komory po posledním rozebrání a vyčištění karburátoru.
Finální seřízení před předáním do Jihočeského motocyklového musea - Jirka Musil v plném soustředění před svou garáží.
0873_Muriel

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text